NEGOCJACJE
Poniższy program dotyczy umiejętności, które większość z pracowników wykorzystuje mniej lub bardziej świadomie na co dzień. Truizmem byłoby stwierdzenie, że jakość pracy – jej efekty, życia i wypoczynku coraz częściej zależy od umiejętności negocjacji. Wiadomo również, że na sukcesy w negocjacjach wpływa z jednej strony talent, ale przede wszystkim umiejętności komunikacyjne, odpowiedni dobór zachowań i narzędzia. Warto więc się rozwijać w tej dziedzinie zwłaszcza, że większość kontaktów z klientami zewnętrznymi to niezła szkoła negocjacji. Warto wyciągać wnioski i osiągać coraz lepsze rezultaty. Jednocześnie należy pamiętać, że rozmówcy także rozwijają swoje umiejętności - coraz szybciej, lepiej, sprawniej znajdują słabe punkty, przygotowują bardziej trafne argumenty i wytyczają wyższy poziom. Warto być przygotowanym na stałe rozwijanie umiejętności w zakresie negocjacji.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Szkolenie pomoże uświadomić, że skuteczność w negocjacjach nie sprowadza się do znajomości wszystkich możliwych technik negocjacyjnych i opanowania zasad negocjacji. Skuteczność w negocjacjach jest wynikiem umiejętnego połączenia cech charakteru i predyspozycji, umiejętności oraz okoliczności w jakich znajdują się negocjatorzy.
Podczas szkolenia można wzbogacić swoje kompetencje i dowiedzieć się:
- Jak doprowadzić do finału rozmów i podpisać korzystne porozumienie?
- Czy wspólny kompromis to jedyna droga prowadząca do racjonalnego zaspokojenia interesów?
- Jak sterować przebiegiem rozmów, nawet kiedy wydaje się to trudne.
- Jak osiągnąć przewagę w rozmowach z partnerem znajdującym się w trudnej życiowej sytuacji?
- Jak radzić sobie z technikami wpływu stosowanymi przez drugą stronę?
Program szkolenia:
1. Wstęp: zawarcie kontraktu, przedstawienie programu warsztatu uczestnikom, zapoznanie się uczestników ze sobą (zabawa integracyjna np. Drzewo, Co nas łączy.)Jeśli zaś byliby to zawsze Ci sami uczestnicy wtedy zabawy aktywizujące. |
60 min. |
2. Wprowadzenie do problematyki - negocjacji – czym jest, w jaki sposób przebiega proces negocjacji Ćwiczenie (uczestnicy w grupach przygotowują kolaż na temat tego, z czym kojarzą im się negocjacje). Proces negocjacji; Warunki sytuacji negocjacyjnej (kontekst); BATNA, WATNA, dolna linia, poziom aspiracji, strategia ustępstw i zysków; Model „Cel/ból” w negocjacjach; Model „4-ech punktów podparcia” (przygotowanie do negocjacji); Model Wahadła; Model „Prosty Józek” – otwarcie negocjacji i przełamywanie sytuacji trudnych. |
105 min. |
3. Ja w negocjacjach - Ja jako Negocjator Moja rola, misja, zadania; Skuteczny negocjator – mity, przekonania, a prawda o dobrym negocjatorze; Trwały sukces – warunki zaistnienia dialogu w negocjacjach |
60 min |
Przerwa obiadowa |
30 min |
4. Ludzie w negocjacjach Postawa – co myślę o innych, co inni myślą o mnie – ćwiczenie w parach; Strategia „Łuny” w negocjacjach; Jak nastawienie i założenia wpływają na przebieg (i finalnie na wynik) rozmów; Dialog czy manipulacja – najczęściej spotykane sposoby wywierania wpływu. (ćwiczenie scenek na środku, analiza języka) |
85 min |
5. Psychologia negocjatora Dlaczego ludzie nie zawsze mówią prawdę podczas negocjacji? Strefy komfortu – szybsze budowanie porozumienia w negocjacjach wielostronnych. Pola powstawania impasu i konfliktów w negocjacjach. |
60 min |
6. Asertywność, empatia czy i to i to? – Relacja kontra wynik rozmów. Podstawy asertywności – model Ja OK., Ty OK, Asertywne reagowanie na manipulację. Do czego potrzebna jest w negocjacjach empatia? Empatia – miękkie narzędzie twardej analizy w rozmowie. |
60 min |
7. Podsumowanie dnia |
20 min |
|
|
Dzień II 1. Wstęp, zabawa energetyzująca |
30 min |
2. Modele zachowań negocjacyjnych Negocjacje – punkt styku przestrzeni życiowych i rozbieżnych interesów dwóch stron – negocjacje jako nieodłączny element życia. Stanowiska, interesy, propozycje.
|
105 min |
3. Umiejętności. Model „Cel/ból” w negocjacjach - Odkrywanie interesów negocjacyjnych Model „4-ech punktów podparcia” (przygotowanie do negocjacji) - O czym pamiętać przed przystąpieniem do rozmów
|
90 min |
Przerwa obiadowa |
30 min |
4. Umiejętności. Model Wahadła o Jak „ugłaskać lwa” o Podstawy psychologii dominacji w negocjacjach Model „Prosty Józek” – otwarcie negocjacji i przełamywanie sytuacji trudnych
|
60 min |
5. Negocjacje o krok dalej Negocjacje a Wartości Dlaczego ludzie mówią jedno, robią drugie?
|
105 min |
6. Zamknięcie treningu – zaplanowanie dalszych działań Informacja zwrotna do prowadzącego, podsumowanie szkolenia. |
60 min |
Metody i techniki wykorzystywane podczas szkoleń
- mini wykład (Power- Point)
- ćwiczenia w grupach
- praca indywidualna
- nagrywanie Video i analiza zachowań
- odgrywanie ról
- dyskusja moderowana
- testy diagnostyczne
-wykład interaktywny
Miejsce i warunki szkoleniowe
Szkolenie w siedzibie organizatora w przypadku szkolenia otwartego.
Miejsce szkolenia zamkniętego może odbyć się w siedzibie organizatora bądź w innym miejscu wskazanym przez klienta
Ilość miejsc - do 16 osób
Cena szkolenia za 2 dni
- Szkolenie zamknięte - Koszt 8000 zł za całość szkolenia.
- Szkolenie otwarte - 1600 zł - klient indywidualny.
- Cena zawiera: certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, materiały piśmiennicze, materiały szkoleniowe.
- 2 przerwy kawowe z ciasteczkami.
- Lunch.
Uwaga!!! – Proponowane programy szkoleń mogą ulec zmianie w zależności od przeprowadzonej analizy potrzeb szkoleniowych oraz poziomu oczekiwań grupy uczestników!